14 Ocak 2009 Çarşamba

hoze

Bana mı düştü dünya derdi kıyamet mi kopacakmış keyif benim köy senin mantığı güttüğüm yaşlarda( 5-6) yediğim tek küfür götten bacaktı.Şu an olduğu gibi o dönem de boy olarak kapışabidiğim rakip sayısı çok azdı,bunlardan birisi hem komşumuzun kedisi hem de komşumuz olan hoze baba.Hoze diyip geçmemek gerek ki ismini dönemin en meşhur dizilerinden emanulelladan alır yüzde yüz siyah vücut hatları ile her 5 6 yaş gencinin rüyasını haftada bir süslerdi, tabi o zamanlar karabasan,kabus,şeytan dürtmesi,doğum sancısı,yıldız kayması gibi her ilginç şeyin adı rüyaydı. Bu hoze babanın benden uzun boylu olmasını kendime yediremediğim zamanlarda kedinin hep üstüne çıkmaya çalışırdım, hoze de herseferinde göz altıma ufak bir çizgi bırakır beni doğru beykoz devlete yollardı ordan da beykoz korusu. Hoze dışında bir de mustafa bakkal vardı.Önünden geçmek zorunda kaldığım zamanlarda 'vayy götten bacağa bakın be' ' sen ne götten bacak çocuksun öyle ' diyerek göz dağı vermeyi hiçbir sabah sekteye uğratmazdı. Götten bacak kelimesi de pek tabii sözlükte olmadığı için ben de gülerek karşılık verirdim. mustafa bakkala.

Neyse, hoze baba ölmüş.

Hiç yorum yok: